Wim Kieft: "Toen gingen we rollebollend over straat bij PSV"

Wim Kieft
Wim Kieft Foto: © Pro Shots

Wim Kieft weet ook dat PSV niet de beste periode achter de rug heeft. De oud-spits stond meerdere seizoenen onder contract in het Philips Stadion en kende er grote successen, maar maakte ook mindere periodes mee.

"Of ik bij PSV zelf zo'n periode als die van nu heb meegemaakt? Ik heb er drie titels mogen vieren en drie keer lukte het niet", vertelt Kieft in het Eindhovens Dagblad. "Dat laatste voelde altijd als verlies. In 1990 was het wel een pijnlijk verhaal, omdat we ook nog wat rollebollend over straat gingen. De kunst is om het allemaal niet té groot te maken, maar soms is de rek gewoon uit een team."

"Het is iets wat ik bij PSV een paar jaar na de Europa Cup 1-winst heb meegemaakt. Op een gegeven moment vloeide het toch weg. En een aantal seizoenen later had ik het gevoel dat het gewoon klaar was voor me", vervolgt hij. De oud-doelpuntenmaker stopte na dat seizoen (1993/1994) met voetballen. 

"Ik heb er geen spijt van gehad om te stoppen. Dat spelers nu soms langer meegaan, is misschien zo. Maar ik was wat zwaar gebouwd en had in de laatste jaren wat blessures gehad. Het werd tijd om wat anders te gaan doen", aldus Kieft.

Lees meer:
0 reacties