Willem van Hanegem in de bres voor PSV'er: "Ik zou hém thuis laten"

Willem van Hanegem
Willem van Hanegem Foto: © Orange Pictures

Na afloop van PSV-FC Twente was Joey Veerman erg duidelijk. De Volendammer irriteert zich aan de persconferenties van bondscoach Ronald Koeman, die enkele keren al heeft benoemd dat het karakter van de PSV'er 'anders' is. 

Koeman besloot daarop om Veerman niet op te nemen in zijn voorselectie voor het WK, wat betekent dat de PSV'er dus niet bij de beste 55 spelers voor Oranje zit. En dat vindt Willem van Hanegem onzin. "Joey Veerman zit wel gewoon bij die 55", reageert Van Hanegem in de podcast Willem en Wessel van VoetbalPrimeur

Vervolgens wordt er gezegd dat Wim Jonk een van de redenen zou zijn van de afwezigheid van Veerman. De twee zouden elkaar niet liggen, vanwege de situatie rondom 'Team-Jonk' bij FC Volendam. "Dat doe je toch niet? Als ik trainer zou zijn en hij (Jonk, red.) komt naar me toe om dat te zeggen, dan had ik gezegd: 'Blijf jij lekker thuis'. Dan zou ik Jonk thuis laten en Veerman bij de selectie halen. Natuurlijk", aldus Van Hanegem.

Lees meer:
0 reacties