Wijnaldum over vriend Drenthe: ''Hij nam me op sleeptouw''

Georginio Wijnaldum maakt vanavond waarschijnlijk het hoogtepunt uit seizoen carrière mee: kampioen van Nederland worden. De middenvelder van PSV laat in een uitgebreid interview met de Telegraaf weten een erg goede band met Royston Drenthe te hebben.

"Royston en ik zijn samen opgegroeid”, zo begint de Oranje-international. “Zijn familie kent mijn familie. Sinds Royston in het buitenland voetbalt, zijn we elkaar uit het oog verloren, maar we zullen elkaar nooit uit het hart verliezen. In de Feyenoord-jeugd zat Royston altijd twee elftallen hoger. Als we klaar waren met trainen, bracht hij me naar school en daarna gingen we samen leuke dingen doen. Ik was elke dag bij hem, hij nam me op sleeptouw."

"Leroy en ik zijn ook vrienden voor het leven. We hebben hetzelfde pad bewandeld bij Feyenoord en bij de nationale jeugdelftallen zaten we altijd bij elkaar op de kamer. Dan krijg je een sterke band en die is er tot nu toe altijd gebleven. We spreken elkaar dagelijks. Bij Feyenoord was het vaak zo, dat als het wat minder met mij ging, het wat beter ging met hem. En andersom. Dan hielpen we elkaar. En als het met ons allebei goed ging, genoten we dubbel zo hard", aldus Wijnaldum.

Lees meer: