Van Duiven haalt hard uit naar Bosz: "Ik vind het schandalig"

Robin van Duiven
Robin van Duiven Foto: © Pro Shots

Robin van Duiven timmerde vorig jaar ontzettend hard aan de weg bij Jong PSV. Hij scoorde veertien doelpunten in de Keuken Kampioen Divisie en leek op weg naar het eerste elftal. Daar kreeg hij de kans niet en besloot hij te vertrekken.

"Bij PSV kon ik me hartstikke goed ontwikkelen. Alleen, ik heb nooit de kans gekregen in het eerste elftal en dat knaagt wel aan mij", vertelt de spits in gesprek met Sportnieuws.nl. "Ik voelde totaal niet het vertrouwen dat ik na de winterstop wél een kans zou krijgen."

"Toen Lommel kwam, dacht ik: ik kan met mijn broer (Jason van Duiven, red.) voetballen én met een goede rugzak naar Spanje vertrekken. Misschien had ik anders de rest van mijn leven spijt gehad", vervolgt hij. "Ik voelde alleen wél veel vertrouwen van Ruud van Nistelrooij. Als hij langer was gebleven, weet ik zeker dat ik mijn debuut voor PSV had gemaakt."

Ook zijn broer Jason kreeg geen kans in het eerste elftal van PSV. "Ik vind het persoonlijk nog steeds héél apart dat wij allebei geen kans hebben gekregen, terwijl we vijftien goals maakten als spits", is hij eerlijk. "Wat moet je als jonge spits nog meer doen dan zó vaak scoren bij de beloften? Ik vind het schandalig dat je niet mag debuteren als je zoveel goals maakt. Als je dit bij Jong Ajax liet zien, stond je in de basis. Een spits die zo makkelijk scoort, moet je altijd een kans geven in het eerste elftal."

Ook toen trainer Peter Bosz al zijn eerste spitsen kwijt was, werd er geen beroep gedaan op Van Duiven. "Bij PSV waren er dit seizoen vier spitsen geblesseerd en dan ga je met een nummer tien in de spits spelen… Dat snap ik écht niet", haalt de jonge spits uit. 

Van Duiven sprak alleen met Bosz over zijn prestaties in de voorgaande seizoenen. "We hebben nooit gesproken over mijn kansen bij het eerste elftal. PSV zal altijd wel een plekje in mijn hart houden, maar de situatie doet wel pijn. Ik hoop nog steeds ooit mijn debuut daar te mogen maken…", besluit hij.

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties