Tygo Land reageert op nabije toekomst: "PSV 1 of een verhuur?"

Kees Smit en Tygo Land
Kees Smit en Tygo Land Foto: © Pro Shots

Tygo Land werd donderdagavond Europees kampioen met Oranje Onder-19. De middenvelder van PSV werd vrijdag met de ploeg gehuldigd in Zeist en straalde van oor tot oor.

"Het besef daalt nu een beetje in, die glimlach is wel op zijn plek", vertelt Land voor de camera van ESPN. "We speelden een finale, maar veel van ons hadden dat gevoel niet écht. Wél de honger, niet de spanning van een finale. We hebben iets heel moois met elkaar neergezet en daar kunnen we trots op zijn."

Ver in de toekomst wil de PSV'er echter nog niet kijken. "Waar deze groep over een paar jaar voor kan gaan zorgen? Dat gaan we zien", reageert hij. "Een heleboel andere lichtingen doen het ook goed. Ik hoop dat natuurlijk dat er veel jongens doorstromen en een mooie carrière gaan krijgen, maar dat zal de tijd uitwijzen."

Ook over zijn eigen nabije toekomst laat de PSV'er zich niet echt uit. "Ik vertrek morgen (zaterdag, red.) op vakantie voor een weekje weg en daarna gaan we weer starten aan het nieuwe seizoen. PSV 1 of een verhuur? Goede vraag... Ik ga eerst op vakantie en daarna kijk ik wel verder", aldus Land.

Doe mee aan het WK-spel van PSVFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van PSVFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties