Sterkhouder uit vertrekwens: ''Komende zomer zou een mooi moment zijn''

Als het aan Georginio Wijnaldum ligt, speelt hij volgend seizoen niet meer voor PSV. De aanvoerder van de Eindhovenaren hoopt na dit seizoen een transfer te maken.

"Komende zomer zou een mooi moment zijn om een volgende stap te maken", erkent de dynamische middenvelder in gesprek met De Telegraaf. "PSV weet ook wel dat ik zo goed als toe ben aan een nieuwe stap. Ik heb de leeftijd ervoor. Ik wil niet te oud naar het buitenland, want ik wil daar ook een paar jaar spelen. Hoe later je gaat, hoe korter je carrière in het buitenland wordt", beseft Wijnaldum, die zich nog niet bezig wil houden met een transfer.

"Eerst wil ik kampioen worden met PSV. Daar vecht ik keihard voor", vervolgt hij. "Als een club goed voor je geweest is en altijd voor je klaar heeft gestaan, dan voel ik me verplicht iets terug te doen voor die club. Daarom wil ik niet transfervrij weg", besluit Wijnaldum, die in Eindhoven nog een contract tot 2018 heeft. PSV zou daardoor (opnieuw) flink kunnen cashen bij een eventuele transfer.

Lees meer: