Saibari over ploeggenoot: "Niemand zag het meer zitten behalve hij"

Ismael Saibari
Ismael Saibari Foto: © Pro Shots

Volgens Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad maakt Ismael Saibari een frisse en gretige indruk tijdens het trainingskamp van PSV in Marienfeld. Met een nieuwe look, maar dezelfde spelstijl laat hij op het veld regelmatig zijn scherpte zien. Zijn afronding is soms messcherp, terwijl ook zijn technische finesse zichtbaar blijft als de ruimte er is.

De middenvelder heeft erg kunnen genieten van zijn vakantieperiode. "Ik heb een mooie tijd gehad, rondom en na het kampioenschap. Wat we in mei hebben gedaan, vind ik soms nog steeds moeilijk te geloven", blikt Saibari terug op het kampioenschap.

De titelrace leek voor PSV verloren toen ze eind maart thuis van Ajax verloren. "Eigenlijk zag niemand het meer zitten. Ryan (Flamingo, red.) wel. Hij wilde na die nederlaag tegen Ajax niet opgeven en was toen eigenlijk de enige die er echt nog in geloofde en ons meenam", prijst de middenvelder zijn ploeggenoot.

"Bij mij begon het geloof pas terug te keren toen Ajax van FC Utrecht verloor en de voorsprong van negen punten ineens begon te slinken. Ik weet van vorig jaar nog hoe dat kan voelen, omdat wij toen ook ver voorstonden en even een dipje hadden. Dat is niet lekker, maar we kwamen er doorheen", gaat de 24-jarige verder.

Ajax greep er dit jaar naast, waardoor PSV kon profiteren. Hoewel dat inmiddels verleden tijd is, zorgt het nog steeds voor een glimlach bij de Marokkaanse international. "Ik ben even in Griekenland op vakantie geweest. Afstand nemen en puur genieten", blikt Saibari terug op zijn vakantie.

"Nu is het weer volle bak trainen en zie ik dat ik bij de spelers hoor die hier het langst zijn. Ineens zijn er weer vijf Jong PSV’ers bijgekomen, die aan het begin van hun carrière staan. Bijzonder blijft dat. Zelf zat ik drie, vier jaar geleden in die situatie en vol dromen", aldus de PSV-middenvelder.

Lees meer:
0 reacties