Ruud van Nistelrooij ontslagen: "Ik wil de supporters bedanken"

Ruud van Nistelrooij tegen Bournemouth, zijn laatste wedstrijd als trainer van Leicester City
Ruud van Nistelrooij tegen Bournemouth, zijn laatste wedstrijd als trainer van Leicester City Foto: © Pro Shots

Ruud van Nistelrooij is niet langer de hoofdtrainer van Leicester City. De voormalig trainer en speler van PSV en de Engelse club zijn - zoals dat zo mooi heet - in onderling overleg uit elkaar gegaan.

Van Nistelrooij was sinds november 2024 de hoofdtrainer van Leicester City, nadat hij was vertrokken bij Manchester United. Bij de club waar hij zelf speelde was hij assistent-trainer van Erik ten Hag en een tijdje interim-trainer toen Ten Hag ontslagen werd. Hij wist Leicester City echter niet te behoeden van degradatie, want 'The Foxes' eindigden als achttiende in de Premier League.

"Ik wil de spelers, coaches, academie en de gehele staf met wie ik heb gewerkt bedanken voor hun professionaliteit ten toewijding gedurende mijn periode bij de club", vertelt Van Nistelrooij op de clubsite van Leicester City. "Ook wil ik de supporters bedanken voor hun steun en deze mogelijkheid aangrijpen om de club het allerbeste te wensen in de toekomst", aldus Van Nistelrooij.

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties