Ruud Gullit prijst PSV'er: "Dat is duidelijk zijn verdienste"

Ruud Gullit
Ruud Gullit Foto: © Pro Shots

Ruud Gullit ziet dat er ook dit seizoen eigenlijk geen maat staat op PSV in de Eredivisie. De Eindhovenaren gaan fier aan kop en presteren daarbij ook in Europees verband goed. Vorige week zorgden zowel PSV als Feyenoord voor een spectaculaire 'remontada' in de Champions League.

"Dat het minder draait bij Manchester City neemt weinig af van de glans van de comeback van Feyenoord bij City in de Champions League", schrijft Gullit in zijn column in De Telegraaf. "Van 3-0 naar 3-3. Evenals het mirakel van PSV tegen Shakhtar Donetsk (van 0-2 naar 3-2) zijn zulke wedstrijden goed voor het imago van het Nederlandse voetbal."

"Ik merk en ervaar dat er internationaal weer in goede zin over ons wordt gesproken", vervolgt hij. "Dat Feyenoord vervolgens gelijkspeelt thuis tegen Fortuna Sittard bewijst dat de ploeg de ervaring mist om iedere drie dagen te kunnen pieken. In de top wordt dat gevraagd. Na een 8 in Manchester mag je niet terugvallen naar een 6 in De Kuip, maar moet je ondergrens een magere 7 zijn."

"Zoals PSV zich presenteerde bij FC Utrecht", gaat de voormalig PSV'er verder. "Die spelers gooiden het tempo even omhoog en lieten merken dat er niets te winnen viel voor Ron Jans en zijn mannen. In de Eredivisie zal PSV misschien nog ergens een blauwtje lopen, maar PSV heeft meer kwaliteit dan de concurrentie en kwalitatief een bredere selectie."

"Het moet heel raar gaan, willen ze niet opnieuw kampioen worden. Waarbij het leuk blijft om naar wedstrijden van PSV te kijken. Dat is de verdienste van Peter Bosz, die heel duidelijk zijn handtekening zet onder de aantrekkelijke, offensieve speelwijze van PSV", aldus Gullit.

Doe mee aan het WK-spel van PSVFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van PSVFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties