Reservedoelman twijfelt: ''Je bent sportman geworden om te spelen''

Het is de vraag of Remko Pasveer ook komend seizoen de tweede doelman van PSV is. De reservekeeper van de Eindhovenaren ziet het niet zitten om nog een seizoen op de bank te zitten.

"Je bent sportman geworden om te spelen en te halen wat je wil halen", zegt Pasveer in De Telegraaf. "Bij PSV is dat kampioen worden en Europees meedoen. Maar dat wil je meemaken als basisspeler. De titel voelt ook helemaal niet als mijn kampioenschap. Ik sta altijd klaar voor mijn team, maar je eigen sportieve carrière staat op één."

Pasveer heeft nog een tweejarig contract bij PSV en trainer Phillip Cocu verwacht dat de sluitpost ook komend seizoen in Eindhoven te bewonderen is. Pasveer zal in ieder geval de club niet in diskrediet brengen. "Je hebt ook mindere dagen", vertelt Pasveer. "Dan is het gemakkelijk om vervelend te gaan doen, maar zo zit ik niet in elkaar. Ik stel me altijd positief op."

Lees meer: