PSV strikt nieuwe sponsor: "Maakt het shirt dik tien miljoen waard"

Luuk de Jong juicht
Luuk de Jong juicht Foto: © Pro Shots

Dinsdag werd bekend dat PSV volgend seizoen een nieuwe shirtsponsor heeft. Het telecombedrijf 50+ zal vanaf de jaargang 2024/2025 op de mouw van het shirt van de Eindhovenaren prijken, maar wat levert dit PSV op?

Voor het eerst zijn vier sponsornamen te zien op het shirt van PSV, zo schrijft Rik Elfrink in het Eindhovens Dagblad. De kersverse sponsor van het Eindhovense tenue zou, volgens de PSV-watcher, om en nabij een kleine miljoen euro moeten betalen voor een plekje op de mouw van het shirt van PSV. "In totaal maakt dat het PSV-shirt zo’n twaalf miljoen euro waard", aldus Elfrink.

Daarnaast valt niet uit te sluiten dat daar wat inkomsten uit andere sponsoractiviteiten in zijn opgenomen. Elfrink geeft aan dat de meeste shirtcontracten 'vast' zijn, dus zonder grote bonusafspraken of -regelingen. PSV kan natuurlijk wel meer geld vragen aan huidige, of eventuele nieuwe sponsoren, gezien de goede prestaties van de laatste tijd.

Lees meer:
0 reacties