PSV slaat grote sponsor aan de haak: miljoenen extra inkomsten

Het Philips Stadion
Het Philips Stadion Foto: © Pro Shots

PSV heeft een lucratieve deal gesloten met de Rabobank dat onderdeel wordt van de groep bedrijven die ervoor zorgt dat de club met de naam 'Brainport Eindhoven' op het shirt als sponsor speelt. De Eindhovenaren kunnen hierdoor rekenen op een goed aantal extra miljoenen. Dat laat PSV weten middels haar officiële kanalen.

PSV speelt al sinds 2019 met Brainport Eindhoven als hoofdsponsor op het shirt, een verzamelnaam voor bedrijven uit de regio. Zo werkten het afgelopen seizoen Philips, VDL, ASML, CSU, Royal Swinkels (Bavaria) en Jumbo al mee aan Brainport Eindhoven. Rabobank sluit zich nu ook aan voor maar liefst vijf jaar.

Frans Janssen, de commercieel directeur PSV, is content. "Met de instap van Rabobank wordt het fundament onder de unieke samenwerking die kenmerkend is voor PSV en onze regio verstevigd. PSV zal ook in de toekomst de rol van verbinder in de regio blijven spelen en de Metropoolregio Brainport Eindhoven nog prominenter op de wereldkaart zetten."

Paul van Nunen, directeur van Brainport Development, is eveneens blij. "Het partnership met PSV is een voorbeeld bij uitstek van de Brainport-samenwerking; samen komen we verder en daar hoort iedereen bij. Het shirt van ‘ons PSV’ is de beste drager van die gedachte die we ons maar kunnen wensen. De Rabobank heeft datzelfde DNA en is betrokken bij heel veel programma’s."

Elk bedrijf dat onderdeel is van het project betaalt PSV zo'n anderhalf miljoen euro per jaar. Doordat Rabobank nu meedoet, gaat PSV rond de elf miljoen euro aan inkomsten vanuit shirtsponsoring overgemaakt krijgen.

Lees meer:
0 reacties