PSV helpt bedrijf met marketing: "Kwam in een stroomversnelling"

PSV is landskampioen 2023/2024
PSV is landskampioen 2023/2024 Foto: © BSR Agency

Herinner je je nog de paarse blikjes waarmee de PSV-spelers hun titel vierden? Deze blikjes zorgden voor veel publiciteit voor de producent, ondanks dat het product toen nog niet in Brabant verkrijgbaar was. Inmiddels is dat veranderd, maar heeft deze actie ook wat opgeleverd, dat onderzocht het Algemeen Dagblad.

"Het is een idee van mij en mijn zakenpartner Rosco Cyrus,” vertelt mede-eigenaar Natascha Ligeon. "De drankjes zijn nu ongeveer een jaar op de markt. Maar door de feestende PSV’ers kwam alles wel in een stroomversnelling. Het kreeg bekendheid en mensen wilden het proeven.”

Rosco kent Boy Waterman en die wilde wel eens een blikje proeven. "Aangezien hij het zo lekker vond, hebben we wat traytjes opgestuurd en dit hebben de spelers meegenomen op de platte kar.” Dit zorgde ineens voor interesse onder de supporters. "Destijds lagen de blikjes nog niet in de winkel in Brabant, maar inmiddels wel en we hebben een partnerdeal met het Eindhovense The Beverage House. Het drankje is te koop bij slijterijen en winkels in Eindhoven, Breda, Tilburg, Son en Valkenswaard. Daarnaast is het dit weekend verkrijgbaar bij Intents Festival in Oisterwijk.”

Voor Ligeon en haar zakenpartner is Fushion meer dan zomaar een drankje. "Het is een lifestyledingetje, iemand wil ermee gezien worden, het is hun merk. Ik denk ook dat de nieuwe generatie behoefte heeft aan iets anders en dat dit het biertje op de festivals gaat vervangen.” Trendwatcher Jeanneke Scholtens zegt: "Je ziet dat het voor een jongvolwassen publiek is en dat het echt iets moet zijn waarmee je je persoonlijkheid uitdraagt.”

Als het om de drank zelf gaat, ziet Scholtens er niets bijzonders aan en verwacht ze niet dat het het biertje zal vervangen. "Het product bedient een andere doelgroep. Het begint met iets zoets en kleurrijks en zo gaan mensen over op bier of wijn. Het verschil met vandaag de dag is wel dat de producten veel zichtbaarder zijn, vooral door social media. Je hebt veel meer kanalen om je producten in de markt te zetten en de doelgroep zit al op deze kanalen.”

Lees meer:
0 reacties