PSV hoort mooie cijfers: "Een belangrijk deel van hun leven"

Fans van PSV bij de bekerfinale
Fans van PSV bij de bekerfinale Foto: © Pro Shots

PSV heeft onderzoek laten doen naar hoe groot de sociale impact van de club is. Daaruit blijkt onder andere dat bij één op de vijf mensen in de regio PSV een essentiële rol in hun leven speelt.

De directie van PSV wil de sociale waarde van de club beter in kaart brengen, zo meldt het Eindhovens Dagblad. Het is de bedoeling dat ze dan de betekenis van PSV nog eens goed kunnen duiden. Deze betrokkenheid is groter geworden sinds de komst van hoofdsponsor Brainport. Die spelen een verbindende rol in de regio richting bedrijven, ondernemers en particulieren.

Via Markteffect werden er 800 willekeurige personen ondervraagd in de regio Zuidoost-Brabant waar zo’n 800.000 mensen wonen. Aan hen werd gevraagd welke rol PSV in hun leven speelt. 22 procent van de mensen die zijn ondervraagd gaf aan dat PSV een essentieel onderdeel uitmaakt van hun leven.

Commercieel directeur Frans Janssen is blij met dit resultaat. “Het lijkt misschien niet zoveel, maar voor meer dan 170.000 mensen in deze regio blijkt PSV dus een belangrijk deel van hun leven te zijn. Dat vonden de onderzoekers ook bijzonder veel. In de coronatijd hebben we even gezien wat het betekende toen het betaald voetbal wegviel. Dat was voor velen een verarming van hun sociale leven.”

Ook zijn er andere cijfers die positief zijn voor de Eindhovenaren. Zo vindt 66 procent dat de club de regionale saamhorigheid versterkt en dat de club diversiteit stimuleert en helpt bij de bevordering van een betere samenleving. “Het voetbal wordt weleens gezien als lastig, maar het is voor heel veel mensen een bindmiddel en onmisbaar voor hun sociale contacten. Dat is voor ons een aansporing om op de huidige weg verder te gaan."

Lees meer:
0 reacties