Primeur voor wedstrijdshirts PSV: "Krijgt een extra dimensie"

Luuk de Jong viert een treffer
Luuk de Jong viert een treffer Foto: © Pro Shots

Op digitaal gebied zijn de shirts van het eerste van PSV uniek in de Eredivisie. De shirts van PSV zullen zeer innovatief zijn, meldt de club op haar website.

Het is het bedrijf MatchWornShirt dat de shirts gaat voorzien van een digitale primeur wat betreft collectibles en sportmemorabilia. “Het bedrijf werkt samen met PSV voor de testfase van speciale NFC-chips, die de shirts authenticeert en valideert. Fabricks, het nieuwe zusterbedrijf van MatchWornShirt, neemt daarnaast data op over de speler, de wedstrijd waarin het shirt is gedragen en de koper”, valt te lezen op de PSV-website.

Ook werkt de club al jaren samen met MatchWornShirt. Sinds kort worden er ook digitale innovaties doorgevoerd bij de tenues. “De club speelt sinds het thuisduel met Vitesse (13 april) voor het eerst met de speciale chips op haar shirts. Verzamelaars zijn door de digitale certificering volledig verzekerd van een origineel en uniek exemplaar, dat makkelijk te onderscheiden is van namaak. De chips zijn voorzien van allerlei data die toegankelijk is via de NFC-lezer op iedere mobiele telefoon. Hiermee krijgt het product een extra dimensie, waarmee de vraag van verzamelaars wordt beantwoord.”

Het bedrijf werkt ook samen met clubs als Club Brugge, AS Roma en Paris Saint-Germain. Ze geven aan dat ze bewust hebben gekozen om hun Fabricks bij PSV te lanceren, vertelt Tijmen Zonderwijk van MatchWornShirt. “Het innovatieve karakter van het product past enorm bij PSV, dat altijd streeft naar vooruitgang. Daarnaast vertegenwoordigt PSV de innovatieve Brainportregio, waar de chips hun oorsprong vinden. Het product is namelijk ontwikkeld in samenwerking met chipfabrikant NXP uit Eindhoven.”

Commercieel directeur Frans Janssen ziet ook overeenkomsten tussen het bedrijf en hun shirts. “Het zijn bedrijven met innovatieve waarden. Het is daarom geen verrassing dat we samenwerken en dat de volgende stap een vernieuwend product betreft. Een product dat zijn oorsprong vindt in deze regio. Ik ben trots dat we elkaar daarin hebben gevonden”, aldus Janssen.

Lees meer:
0 reacties