Peter Bosz verdedigt PSV'er: "Maar natuurlijk is het een fout"

Peter Bosz en Maurice Verberne voor de Lichtstad Derby
Peter Bosz en Maurice Verberne voor de Lichtstad Derby Foto: © Pro Shots

Peter Bosz zag PSV woensdagavond met 3-2 winnen van FC Eindhoven. Aan rood-witte zijde ging Nick Olij in de fout bij de eerste tegentreffer, maar daar tilt de hoofdtrainer van PSV niet al te zwaar aan.

"Een belangrijke prijs", lacht Bosz voor de camera van PSV Play. "In hoeverre dit een goede wedstrijd was? Weet je, over 90 minuten ben ik nog nooit helemaal tevreden geweest. Dat kan ook niet. Ik vond wel dat we goed aan de wedstrijd begonnen en ik vond het leuk om naar te kijken tijdens de eerste 25 minuten."

"Daarna werd het minder en we geven ook twee belachelijke goals weg", vervolgt hij. "Dat is jammer. De tweede helft was wat vlakker, maar het was ook de eerste keer dat spelers de volle 90 minuten maakten. Er stonden ook veel jonge jongens in het elftal en voor hen is het goed om in dit stadion te spelen. Alles bij elkaar was het een prima oefenwedstrijd."

Vervolgens komt de ketser van Nick Olij ter sprake. "Als hij ergens goed in is, dan is het in het meevoetballende", verdedigt Bosz de doelman. "Daar maak ik me totaal geen zorgen over. Natuurlijk is het een fout, maar bij die tweede treffer helpen we hem ook niet. Nee, daar maak ik me geen zorgen over. Het is normaal juist waar hij heel goed in is."

Lees meer:
0 reacties