Peter Bosz prijst PSV'er: "Hij kreeg veel kritiek van buitenaf"

Peter Bosz in het Philips Stadion
Peter Bosz in het Philips Stadion Foto: © BSR Agency

Peter Bosz vindt dat Joey Veerman de grootste sprongen heeft gemaakt binnen de selectie van PSV. De Volendamse middenvelder is hard aan de slag gegaan met zijn verbeterpunten en de oefenmeester is onder de indruk.

"Veerman kreeg veel kritiek van buitenaf", begint Bosz in De Telegraaf. "Daarmee is hij aan de slag gegaan. Hij is veel constanter geworden. Hij is altijd al bepalend geweest met zijn passing. Dit seizoen pakte hij ook veel tweede ballen op. Het aanvoelen waar een bal valt, is wat anders dan duels winnen. Als hij die bal niet oppakt, moeten we er als team lang achteraan lopen."

De hoofdtrainer wil geen antwoord geven op de vraag wie de beste speler van de Eredivisie vond. "Ik ben alleen met mijn eigen ploeg bezig. Voor mij is een speler van het jaar iemand die heel constant is", legt Bosz uit. "Als je in de top speelt, is het de grootste kunst om constant te zijn."

"Dat lukte een paar jongens bij PSV. Behalve Veerman was Mauro Junior heel constant. Ismael Saibari is volwassen geworden en hoort daarbij. En ook Guus Til, die op verschillende posities in het elftal constant presteerde. Dat veel spelers constant waren, is de reden dat we kampioen zijn geworden", aldus de oefenmeester. 

Lees meer:
0 reacties