Peter Bosz onthult appje oud-PSV'er: "Titel komt eigenlijk door mij"

Een ontspannen Peter Bosz in het Philips Stadion
Een ontspannen Peter Bosz in het Philips Stadion Foto: © BSR Agency

PSV werd ruim een maand geleden alweer voor de derde keer op een rij landskampioen van Nederland. Hoofdtrainer Peter Bosz is sinds zijn komst dus enorm succesvol, al eist een voormalig PSV'er ook de credits voor het huidige succes op.

In gesprek met De Telegraaf leest Bosz namelijk met een brede glimlach een appje van Jordan Teze voor. "Gefeliciteerd met het kampioenschap", begon de oud-PSV'er. "Het was wel heel makkelijk dit jaar, maar wel verdiend. Niet vergeten dat ik het fundament ben van de tactiek en dat dit derde kampioenschap ook eigenlijk door mij is. Goed gedaan coach."

De hoofdtrainer van PSV wist direct wat Teze met dit appje bedoelde. Bosz was in zijn eerste weken namelijk niet helemaal tevreden over de intensiteit waarmee Teze trainde, waardoor hij werd gepasseerd voor de oefenwedstrijd tegen Nottingham Forest en mocht starten tijdens de stadsderby tegen FC Eindhoven. Met de tweede keuze van PSV.

De toenmalig rechtsback van PSV ging vervolgens hard aan de slag bij de club. "Hij had de boodschap begrepen. In plaats van boos te zijn, zei hij dat hij het zou laten zien op de trainingen. Hij is uiteindelijk alles gaan spelen", aldus Bosz.

Lees meer:
0 reacties