Peter Bosz houdt Oranje-deur open: "Het lijkt me heel bijzonder"

Peter Bosz en John van den Brom
Peter Bosz en John van den Brom Foto: © Pro Shots

Peter Bosz wil een toekomstige rol als bondscoach van het Nederlands elftal niet volledig uitsluiten. In Studio Voetbal vertelt de trainer van PSV dat er wel afspraken zijn gemaakt met zijn club, maar dat die niet specifiek over Oranje gaan. Toch houdt Bosz de optie voorzichtig open.

Op de vraag of hij na drie landstitels op rij veel interesse krijgt, geeft Bosz aan dat er af en toe wordt geïnformeerd. Een vertrek bij PSV lijkt echter niet waarschijnlijk. "Ik moet ja of nee zeggen. Je weet het nooit, maar ik moet ja of nee zeggen. Er komen wel aanbiedingen, maar geen aanbiedingen waarvoor ik PSV zou verlaten." 

Bosz suggereert wel dat er bepaalde afspraken in zijn contract staan, maar hij benadrukt dat er geen speciale clausule is voor een eventuele overstap naar Oranje. "Ja, we hebben afspraken. Maar over Oranje zijn geen afspraken gemaakt, het ligt niet in de lijn der verwachtingen."

Toch weigert Bosz definitief de deur dicht te gooien wanneer hem wordt gevraagd of de KNVB in de toekomst kan bellen. "Nou, weet je. Dan roep ik nu nee, en dan zul je zien... maar normaal gesproken niet. Ik heb het ontzettend naar mijn zin en heb net twee jaar bijgetekend. Ik heb het nog nooit gedaan, het lijkt me wel heel bijzonder."

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties