Peter Bosz blij met PSV'er: "Dan waren we hem kwijt geweest"

Peter Bosz op de eerste training van PSV
Peter Bosz op de eerste training van PSV Foto: © Pro Shots

Mocht Luuk de Jong daadwerkelijk niet meer terugkeren bij PSV, dan blijft Ivan Perisic over als enige échte routinier. De ervaren Kroaat flirtte even met FC Barcelona, maar verlengde zijn verbintenis in Eindhoven met twee seizoenen.

"Hij heeft een geweldige impact gehad bij ons", vertelt Bosz, geciteerd door De Telegraaf. "Niet alleen omdat hij veel heeft gespeeld en gescoord, maar ook hoe hij het vak beleeft en hoe hij daarin andere jongens meeneemt. Dat nemen ze eerder van hem aan dan van mij. Daarin is hij geweldig geweest."

"Ik heb me er niet druk over gemaakt tijdens mijn vakantie, want je hebt het toch niet in de hand", gaat hij verder. "Als Flick wel had toegeslagen, dan waren we hem kwijt geweest. Maar ik ben heel blij dat hij is gebleven. Hij is een speler met leiderschapskwaliteiten. Luuk was mijn absolute leider. Ik besprak heel veel met hem."

"Ik haalde hem er vaak bij in het kantoortje. Dan namen we wat zaken door. Of hij nou speelde of niet. Ook in de kleedkamer was hij degene die altijd het voortouw nam. Met elkaar zullen we dat gemist moeten opvangen. Daarom ben ik ook heel blij met een speler als Nick Olij, omdat dat ook een jongen is die een mening heeft, die duidelijk overkomt", aldus Bosz.

Doe mee aan het WK-spel van PSVFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van PSVFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties