Pepi eerlijk over regelmatige reserverol bij PSV: "Ik heb..."

Ricardo Pepi
Ricardo Pepi Foto: © BSR Agency

Ricardo Pepi kijkt met een goed gevoel terug op zijn seizoen bij PSV. De Amerikaanse spits geeft zichzelf in gesprek met ESPN een ruim voldoende, al beseft hij dat blessures hem een nóg beter jaar hebben gekost.

"Een solide acht of negen", beoordeelt Pepi zijn seizoen. De aanvaller kende meerdere fysieke tegenslagen en ziet daarin het verschil met een perfect seizoen. "Dat zijn zeker die één of twee punten die missen om er een tien van te maken, maar dat hoort nou eenmaal bij voetbal."

Ondanks zijn blessureleed leverde Pepi indrukwekkende cijfers af. In 25 Eredivisie-duels was hij vijftien keer trefzeker, terwijl hij ook drie goals maakte in de Champions League. "Ik ben efficiënt geweest, wat resulteerde in een mooi aantal goals", aldus de 23-jarige spits.

Toch verliep het seizoen niet zonder frustratie. Pepi moest regelmatig genoegen nemen met een reserverol achter andere aanvallers binnen de selectie van trainer Peter Bosz. "Je wil natuurlijk altijd starten. Je moet je plek verdienen en soms startte ik. Ook heb ik meer minuten gemaakt dan in de laatste twee seizoenen. Ik heb er veel van geleerd."

De Amerikaan erkent dat het mentaal niet altijd makkelijk was om op de bank te zitten. "Ik zou niet willen zeggen dat ik niet boos of gefrustreerd raak, maar ik probeer rustig te blijven."

Komende zomer hoopt Pepi actief te zijn op het WK. Zeker van een plek in de selectie is hij echter nog niet. "Hopelijk krijg ik de kans. Ik denk dat ik een goede kans maak. Het is goede concurrentie. We hebben hetzelfde doel: zo ver mogelijk komen op het WK."

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties