Oranje verliest van Duitsland na dramatische eerste helft

Xavi Simons
Xavi Simons Foto: © BSR Agency

Het Nederlands elftal heeft maandagavond met 1-0 van Duitsland verloren. Guus Til bleef de hele wedstrijd op de bank. 

Het Nederlands elftal speelde een dramatische eerste helft in München. De ploeg van Ronald Koeman kwam niet van de eigen helft af en leverde elke bal snel weer in. Duitsland leek al vroeg op voorsprong te komen, maar de goal van Jamie Leweling werd afgekeurd voor minimaal buitenspel. Daarna bleef het eenrichtingsverkeer en was het een wonder dat beide ploegen met 0-0 gingen rusten.

Na rust kreeg Oranje meer grip op het spel en kon het langer in balbezit blijven. Echte grote kansen creëerde het nog niet. In de 64e minuut opende Leweling opnieuw de score. De aanvaller van Stuttgart schoot hard en hoog in het doel en zag zijn treffer deze keer niet ontnomen worden door de VAR. Oranje probeerde met een slotoffensief nog een gelijkmaker te forceren. Donyell Malen was met een schot nog dichtbij, maar Oliver Baumann hield zijn doel schoon. 

Zo verstevigen de Duitsers de koppositie in de Nations League-groep. Oranje staat in punten gelijk met Hongarije, dat won van Bosnië en Herzegovina. 

Duitsland 1-0 Oranje

64' Leweling 1-0

Opstelling Oranje: Verbruggen, Hato, Van de Ven, De Vrij, Dumfries, Timber (46' Wieffer), Gravenberch (80' Geertruida), Gakpo (65' Frimpong), Reijnders (46' Malen), Simons, Brobbey (75' Zirkzee)

Lees meer:
0 reacties