Olivier Boscagli krijgt Oost aan de praat: "Ik geniet van Eindhoven"

Olivier Boscagli bij zijn afscheid in het Philips Stadion
Olivier Boscagli bij zijn afscheid in het Philips Stadion Foto: © MTB-Photo

In de rust van het duel tussen PSV en PEC Zwolle nam de Eindhovense club afscheid van Olivier Boscagli. De Franse verdediger vertrok na zes jaar trouwe dienst uit Eindhoven en kwam de supporters nog eenmaal gedag zeggen.

"Het is goed om hier even terug te zijn en weer wat bekende gezichten te zien. We zochten al wat langer naar een moment om afscheid te nemen, maar vaak speelden we op dezelfde dag", zei Boscagli na afloop van het duel bij ESPN. "Ik ben blij om de mensen weer te zien. Ik geniet nog wat van Eindhoven en ga daarna weer naar huis."

De verdediger verkaste in de transferzomer van 2025 naar Brighton & Hove Albion, waar hij een moeilijke start kende. Desondanks speelde hij zich de afgelopen weken in de basis en maakt hij steeds vaker minuten. Bij PSV gebeurde eigenlijk hetzelfde, toen hij in 2019 overkwam van OGC Nice.

"Mijn eerste jaar bij PSV was niet al te goed, vergelijkbaar met hier bij Brighton. We hebben een sterk team met goede spelers, dus het gaat er voor mij om dat ik mijn kwaliteiten laat zien. Dat heb ik gedaan, dus hopelijk kan ik dit niveau vasthouden", aldus Boscagli.

In de eerste helft van het duel hielden de fanatieke supporters de kaken stijf op elkaar, omdat men het niet eens is met opgelegde stadionverboden. Het zorgde voor een aparte sfeer in het Philips Stadion. In de rust betrad Boscagli dus het veld en hij kreeg de Oost-tribune wel weer aan de praat. Met een megafoon bracht Boscagli weer wat sfeer terug in het stadion.

85403385 BSR AGENCY
85403385 BSR AGENCY

Doe mee aan het WK-spel van PSVFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van PSVFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties