'Of het kampioenschap ook voelt als mijn titel moeten anderen beoordelen''

Ondanks dat het Tiny Sanders tijdens zijn periode in Eindhoven, die afgelopen zomer zijn functie als algemeen directeur neerlegde bij PSV, niet lukte een titel te veroveren, zal hij hoe dan ook aanwezig zijn aanstaande zaterdag wanneer PSV tegen SC Heerenveen de landstitel binnen kan halen.

"Of het zuur is dat ik de titel niet meer meemaak? Hoezo? Ik maak de titel toch mee. Niet als algemeen directeur, maar als PSV-supporter", vertelt Sanders tegenover De Telegraaf. "Ik kan je zeggen dat ik er heel gelukkig mee ben. Al blijf ik het jammer vinden dat we twee jaar terug in ons jubileumjaar niet al kampioen werden. We hadden er toen het elftal voor.''

Sanders, die tot en met 1 juli 2014 overal bij betrokken was en daarmee wellicht de basis heeft gelegd voor het huidige seizoen, blijft echter bescheiden. "Of het kampioenschap ook een beetje voelt als mijn titel? Dat moeten andere mensen maar beoordelen. Maar tot 1 juli vorig jaar ben ik overal bij betrokken geweest en ik ben blij dat enkele beslissingen die Marcel Brands en ik in die periode hebben genomen, zo goed hebben uitgepakt", besluit Sanders.

Lees meer: