Oer-PSV'er deelt tickets uit: "Bijna nooit op tijd bij een wedstrijd"
Coen Schroots is niet meer weg te denken bij een Europese uitwedstrijd van PSV. De manager ticketing en fandesk is al 27 jaar aan de club verbonden en deelt bij iedere Europese uitwedstrijd, samen met zijn team, de kaartjes uit aan de meegereisde supporters.
Enig nadeel voor Schroots is dat ze bijna nooit op tijd zijn voor de aftrap van de wedstrijd. "We zijn bijna nooit op tijd binnen bij een wedstrijd", lacht Schroots tegenover het Eindhovens Dagblad. "Meestal gooien we onze laptops en scanners nog even snel af in het hotel, pakken we onderweg nog ergens een hamburger of pizzapunt en racen we naar het stadion."
Schroots komt uit een echte PSV-familie, waar zijn vader zelfs Lid van Verdienste van de club is. Ook in Zürich is Schroots erbij. In Zwitserland overhandigt hij samen met het team maar liefst 1.300 kaarten aan de meegereisde PSV-supporters. "Een Europese trip moet een feestje zijn, we hebben als club een naam hoog te houden."
Als het gaat over de meest bijzondere trip, komt al snel Tottenham Hotspur-uit in 2018 ter sprake. "Toen gingen er duizenden supporters mee, dat was echt bijzonder. Ook omdat we op Wembley speelden. Dan is het wel even aanpoten, maar ach. Dat hoort erbij. Klagen? Dat nooit. Het is prachtig om dit te mogen doen."
In Zwitserland heeft het team van Schroots wederom alles onder controle. Af en toe zijn er supporters met verbindingsproblemen, een QR-code die even niet werkt of een telefoon die niet meewerkt. "Ik zeg dan vaak: 'Doe maar rustig, het komt altijd wel goed.' We hebben ook nog nooit gedoe gehad, wat ik al zei: we maken er met z'n allen een feestje van", aldus Schroots.