Van Bommel over PSV-clubleiding: ''Onterecht en zwaar teleurstellend''

5
Van Bommel over PSV-clubleiding: ''Onterecht en zwaar teleurstellend''

Mark van Bommel neemt de clubleiding van PSV nog altijd kwalijk dat ze hem in december 2019 hebben ontslagen als oefenmeester van PSV. Dat vertelt Van Bommel tegenover de NOS

"Ik vond het onterecht en zwaar teleurstellend", aldus Van Bommel, die aanwezig was bij de boekpresentatie van Wesley Sneijder. "Ja, de resultaten waren slecht, maar de manier waarop de spelers en staf samenwerkten was gewoon uitstekend. De trainingen waren heel erg goed en het voetbal was helemaal niet zo slecht."

Van Bommel vindt dat hij door het goede voetbal meer krediet heeft verdiend. "Als je goed voetbalt, is de kans groter dat je gaat winnen. Als het voetbal heel slecht was geweest, was het heel moeilijk geweest om het om te draaien. Maar als mensen binnen de club nerveus worden, wordt het heel erg moeilijk. Of ik dat de clubleiding kwalijk neem? Ja, natuurlijk."

"Ik heb gezegd dat ik zwaar teleurgesteld in ze ben en dat ik het er niet mee eens ben. Twee overwinningen in twaalf wedstrijden vonden zij kunnen, maar het is wel te verklaren. Als je je twee beste spelers (Donyell Malen en Steven Bergwijn, red.) verliest... Als zulke spelers op het veld staan, spelen de anderen ook beter. Dat heb ik zelf ook ervaren. Dat is een gevoel."

5 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Jun 2020 om 21:00
    • Quote van 28 Jun 2020 om 15:42
      Klopt.
      Hoofdstuk v bommel is gesloten als trainer bij psv.
      Maar wat nu?
      Waarom nog steeds geen aankopen?
      Met deze selectie gaan we nooit kampioen worden.. Tis al weer bijna juli en weer blijft het stil...
    Een nieuwe trainer kan veel verschil maken. Kijk bij Feijenoord, waar Dick Advocaat met dezelfde spelers ineens het dubbele rendement haalt. Achterin wat erbij en het is zo slecht nog niet!
  • 28 Jun 2020 om 15:42
    • Quote van 28 Jun 2020 om 12:44
      Van Bommel kent maar een waarheid, die van hemzelf. De tactische blunders bij Ajax uit die ons de titel kostte, het maanden laten falen van Rosario, het schofferen van Zoet, Lato die nu bewijst dat hij beter was als back dan Sadilek, hij is het allemaal vergeten denk ik. Valt me enorm tegen van dit PSV icoon als voetballer!
    Klopt.
    Hoofdstuk v bommel is gesloten als trainer bij psv.
    Maar wat nu?
    Waarom nog steeds geen aankopen?
    Met deze selectie gaan we nooit kampioen worden.. Tis al weer bijna juli en weer blijft het stil...
  • 28 Jun 2020 om 14:59
    Jammer dit... maar ook meteen zijn probleem. Geen zelfkritisch vermogen, geef toe dat je verkeerde keuzes gemaakt hebt. Iedereen weet dat (inclusief hijzelf, daar ben ik van overtuigd). Als hij dat vorig jaar had gedaan en Rosario eerder eruit had gehaald, andere jongens een eerlijke kans had gegeven was je nu nog trainer bij PSV. Waarschijnlijk met een titel op zak.
  • 28 Jun 2020 om 13:11
    • Quote van 28 Jun 2020 om 12:44
      Van Bommel kent maar een waarheid, die van hemzelf. De tactische blunders bij Ajax uit die ons de titel kostte, het maanden laten falen van Rosario, het schofferen van Zoet, Lato die nu bewijst dat hij beter was als back dan Sadilek, hij is het allemaal vergeten denk ik. Valt me enorm tegen van dit PSV icoon als voetballer!
    En het was ook helemaal niet koek en ei binnen de selectie en staf. En ik weet niet wat van Bommels idee is van goed spel maar dat hebben we de laatste 11 maanden van zijn trainerschap niet gezien bij PSV. Neem je verlies Mark en zeur niet langer. Het lag voor een groot deel aan de kwaliteit van de selectie maar het lukte je niet om er een team van te maken en een duidelijke speelstijl erin te brengen.
  • 28 Jun 2020 om 12:44
    Van Bommel kent maar een waarheid, die van hemzelf. De tactische blunders bij Ajax uit die ons de titel kostte, het maanden laten falen van Rosario, het schofferen van Zoet, Lato die nu bewijst dat hij beter was als back dan Sadilek, hij is het allemaal vergeten denk ik. Valt me enorm tegen van dit PSV icoon als voetballer!
zaterdag 14 maart 2020
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›