BREAKING | PSV stuurt Van Bommel per direct de laan uit

9
BREAKING | PSV stuurt Van Bommel per direct de laan uit

Mark van Bommel is ontslagen door PSV, zo laat de club uit Eindhoven weten. De oefenmeester, die zijn ploeg zondag met 3-1 zag verliezen op bezoek bij Feyenoord, wordt verantwoordelijk gehouden voor de teleurstellende resultaten. 

“Het verval is te groot en PSV-onwaardig”, legt algemeen directeur Toon Gerbrands uit. “De wedstrijden zijn de meetmomenten, maar het proces er omheen is ook bepalend. We monitoren dat intensief. PSV is een club waar we elkaar proberen te helpen en ondersteunen", benadrukt hij.

"Dat is ook in de voorbije maanden zo geweest", blikt hij terug. "Het clubbelang heeft altijd voorop gestaan De evaluatie heeft uiteindelijk in deze pijnlijke beslissing geresulteerd. We hebben er met z’n allen alles aan gedaan om het tij te keren. Dat is helaas niet gelukt", besluit Gerbrands teleurgesteld. 

Ernest Faber neemt waarschijnlijk de honneurs waar tot aan de winterstop, zo weet de Telegraaf te melden. PSV speelt woensdagavond nog de bekerwedstrijd tegen GVVV en zaterdagavond staat in het Philips Stadion de competitiewedstrijd tegen PEC Zwolle op het programma. 

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Dec 2019 om 14:42
    One snor qua aankoopbeleid helemaal gelijk.Guti moet aan walking football doen en voor de rest met hendrikx Rosario perreiro lood om oud ijzer. Gisteren scoorde perreiro schitterend maar de afgelopen seizoenen hoe vaak is hij gewisseld omdat hij nagenoeg niets deed. Sadilek? Boscialgli? Lato? Je hebt gewoon als topclub geen fatsoenlijke back. De Jong moet dit verzorgen Geef sadilek een kans als middenvelder wat hij is. Wordt afgeserveerd als back terwijl het geen back is. Waarom geen targetman met snelle flanken, daar werden we kampioen mee. Nu en de betere spelers weg en geen eindstation met een spits Haal weghorst aub en je hebt een aanspeelpunt en een persoonlijkheid. Huur ouwejan van az voor dit seizoen. En prioriteit leggen bij verkoop bergwijn dat koopmeiners komt.
  • 16 Dec 2019 om 13:23
    Wel jammer dat hij de eer niet aan zichzelf heeft gehouden...
  • 16 Dec 2019 om 13:04
    • Quote van 16 Dec 2019 om 11:58
      Ik vind dat De Jong en/of Gerbrands de laan uit moet, niet Mark van Bommel. Mark moest roeien met de riemen die hij had! De spelers die De Jong heeft gebracht zitten allemaal op de bank en zijn niet goed genoeg.De selectie is er sterk op achteruit gegaan en dat valt Mark niet te verwijten, maar komt door het wanbeleid van De Jong én Gerbrands, zowel financieel als sportief! Mark, bedankt voor alles wat je voor PSV hebt gedaan! Ik wens je veel succes!
    de Jong heeft inderdaad stevig gefaald met de inkopen. En ik vind ook zeker dat hij de laan uit moet. Maar voor MvB valt ook wat te zeggen. Continu met dat verdedigende blok waar hij nu eindelijk van af leek gestapt te zijn, altijd pas in de 80e minuut wisselen terwijl je ziet dat t niet loopt en je met 2/3-0achter staat. Daarnaast vind ik dat hij wat voorzichter moest wisselen met de basisspelers. Het was net een roulette. Prima dat je mensen een kans geeft, maar geef ze dan wel minstens 2 wedstrijden om het te bewijzen. En niet meteen genadeloos afstraffen na 1 wedstrijd
  • 16 Dec 2019 om 12:52
    • Quote van 16 Dec 2019 om 11:58
      Ik vind dat De Jong en/of Gerbrands de laan uit moet, niet Mark van Bommel. Mark moest roeien met de riemen die hij had! De spelers die De Jong heeft gebracht zitten allemaal op de bank en zijn niet goed genoeg.De selectie is er sterk op achteruit gegaan en dat valt Mark niet te verwijten, maar komt door het wanbeleid van De Jong én Gerbrands, zowel financieel als sportief! Mark, bedankt voor alles wat je voor PSV hebt gedaan! Ik wens je veel succes!
    De jong en van Bommel beide der uit
  • 16 Dec 2019 om 12:46
    • Quote van 16 Dec 2019 om 11:58
      Ik vind dat De Jong en/of Gerbrands de laan uit moet, niet Mark van Bommel. Mark moest roeien met de riemen die hij had! De spelers die De Jong heeft gebracht zitten allemaal op de bank en zijn niet goed genoeg.De selectie is er sterk op achteruit gegaan en dat valt Mark niet te verwijten, maar komt door het wanbeleid van De Jong én Gerbrands, zowel financieel als sportief! Mark, bedankt voor alles wat je voor PSV hebt gedaan! Ik wens je veel succes!
    MvB is een icoon bij PSV. Maar als coach gewoon gefaald. Maanden Rosario blijven opstellen die alleen maar faalde, Pereiro negeren, Guti eruit gooien na een fantastisch begin met Lozano, Ajax uit een zeer foute wissel na het rood van Mazaroui, beker verprutst, etc etc. Dit ontslag was niet tegen te houden!
  • 16 Dec 2019 om 11:58
    Ik vind dat De Jong en/of Gerbrands de laan uit moet, niet Mark van Bommel. Mark moest roeien met de riemen die hij had! De spelers die De Jong heeft gebracht zitten allemaal op de bank en zijn niet goed genoeg.De selectie is er sterk op achteruit gegaan en dat valt Mark niet te verwijten, maar komt door het wanbeleid van De Jong én Gerbrands, zowel financieel als sportief! Mark, bedankt voor alles wat je voor PSV hebt gedaan! Ik wens je veel succes!
  • 16 Dec 2019 om 11:02
    Waarom niet de Jong.Die is net zo verantwoordelijk voor deze onevenwichtige selectie. Wederom wanbeleid