PSV zoekt naar hoofdsponsor: ''Iets als Brainport Eindhoven''

( 0 reacties)
PSV zoekt naar hoofdsponsor: ''Iets als Brainport Eindhoven''

PSV is al enige tijd op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor en de koploper van de Eredivisie hoopt op jaarlijkse basis ongeveer zes miljoen euro op te strijken. Marco Timmer, verslaggever van Voetbal International, verwacht op korte termijn duidelijkheid bij de club uit Eindhoven. 

"PSV maakt binnen een paar weken bekend wat er na de zomer op het tricot staat", schrijft hij in het weekblad. "Supporters moeten niet vreemd opkijken dat het iets als Brainport Eindhoven wordt. Vier bedrijven die zich onder die naam commercieel aan PSV verbinden. Ieder stort dan jaarlijks anderhalf miljoen euro sponsorgeld in de clubkas", aldus Timmer. 

Commissaris Robert van der Wallen speelt achter de schermen een belangrijke rol. "Dat die bedrijven mede uit het imposante netwerk komen van Robert van der Wallen lijkt een abc’tje", weet hij. "De ondernemer en PSV-commissaris is op gebied van commercie en marketing zeer invloedrijk en hij coacht c.q. helpt de verantwoordelijken binnen de club op dat vlak", constateert Timmer. 

"Niet alleen is hij sinds medio 2016 commissaris, met zijn voormalige bedrijf BrandLoyalty participeert hij met ASML, VDL, Philips en de Mandemakers Groep ook in het Partnerfonds dat PSV liefst dertig miljoen euro opleverde", legt hij uit. "Momenteel wordt onder meer trainingscomplex De Herdgang aan de jeugdzijde daar grondig van verbouwd. Daarnaast heeft Van der Wallen een meerderheidsbelang in onlinecursusbedrijf Goodhabitz dat dit seizoen op de rug van het PSV-shirt staat", besluit Timmer. 
 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

zondag 12 mei 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›