PSV in zee met Jumbo: ''Wij zijn altijd op zoek naar verbetering''
PSV gaat een driejarige samenwerking aan met Jumbo Supermarkten. De samenwerking staat in het teken van lekkere én gezonde voeding voor alle spelers en speelsters van de topclub.
Vorig seizoen testte de A-selectie al de Jumbo Foodcoach: een app waarmee de spelers van de topclub in een handomdraai maaltijden voor thuis bestellen, afgestemd op hun persoonlijke voorkeuren en trainingsschema. Ook konden zij een beroep doen op deskundig advies van een diëtist. Na de succesvolle pilot is nu besloten de werkwijze in te zetten voor alle spelers.
"Wij zijn altijd op zoek naar verbetering, staan open voor innovatie en voeren een toonaangevend foodprogramma", legt algemeen directeur Toon Gerbrands uit op de officiële website van PSV. "Een topsportdieet vraagt om een op maat gesneden, individuele benadering. Een voetballer die een wedstrijd heeft gespeeld, moet een dag later iets anders eten dan een speler die niet in actie is gekomen. Ook na een krachttraining is het belangrijk erop te letten welke voeding je tot je neemt."
"De Jumbo Foodcoach - integraal onderdeel van het medische programma van PSV - is hiervoor een perfect hulpmiddel", vervolgt Gerbrands. "Met de spelers worden specifieke voorkeuren en ingrediënten voor bijpassende recepten in een boodschappenlijst omgezet. Het proces is volledig gedigitaliseerd en de boodschappen worden vervolgens thuisbezorgd of opgehaald bij een Jumbo winkel in de buurt. Zo wordt hoogwaardige voedingsexpertise gecombineerd met het gemak van de supermarkt om de hoek. Ideaal."
Daarnaast is Jumbo Supermarkten nu sponsor van PSV. "Jumbo stapt in de top van onze partnerpiramide binnen en daar zijn we vanzelfsprekend erg blij mee", aldus Gerbrands.