Signify nieuwe shirtsponsor PSV? ''Zij voldoen aan alle eisen''
PSV neemt na dit seizoen afscheid van EnergieDirect.nl als shirtsponsor. Dat betekent dat de club uit Eindhoven druk op zoek moet naar een nieuwe merknaam voor op het rood-witte tenue.
EnergieDirect.nl betaalde de afgelopen drie seizoenen zes miljoen per jaar aan PSV. "Stiekem hoopt commercieel directeur Frans Janssen gezien het economische tij nu op een beetje meer", meldt RTL Z. "Dat is nog geen gelopen race, want sportsponsoring neemt af in populariteit. De deal die PSV sloot met EnergieDirect.nl was dan ook een topafspraak. PSV zal dus hard moeten werken voor een nog betere deal", verwacht RTL Z.
"Er ligt geen echte profielschets klaar voor een nieuw hoofdsponsor, maar er is wel een klein puntje. Iets dat Frans Janssen omschrijvend als passend bij het DNA van PSV", vervolgt het medium. "Het moet 'klikken', het rood-wit moet in uw DNA zitten. De sponsor hoeft niet persé uit de regio van Eindhoven komen."
RTL Z deed een suggestie. "Welk bedrijf heeft Phillips letterlijk in het DNA zitten, heeft een sterke binding met de regio en moet een nieuw merknaam promoten? Dat is 'Signify'. Ja, Signify. De nieuwe merknaam van Philips Lighting voldoet volgens ons aan alle eisen."