Marcel Brands: "Alles gedaan om het voor de fans betaalbaar te houden"

In de laatste thuiswedstrijd van het afgelopen seizoen tegen SC Heerenveen liet PSV zien ook maatschappelijk betrokken te zijn. De actie over rood staan was sympathiek, maar staat volgens De PSV Supporter in contrast tegen de prijsstijgingen in het Philips Stadion. Algemeen Directeur Marcel Brands wil deze tegenstrijdigheid echter nuanceren.

"De discussie over de prijs van de seizoenkaart is langdurig binnen de club gevoerd", vertelt Brands aan het magazine. "Als we de echte kosten hadden moeten doorvoeren, zaten we boven de tien procent. Dat kunnen we niet doen naar onze supporters. Maar ook de club zelf heeft echt flinke kostenstijgingen voor de kiezen gekregen. De energiekosten zijn met tonnen gestegen." "En ook weer op het gebied van veiligheid", gaat de bestuurder verder. "Afgelopen seizoen hebben we 2,4 miljoen hieraan moeten besteden, waarvan ruim 150.000 euro aan boetes. We vinden dat we echt alles hebben gedaan om met de nieuwe tariefstelling voor seizoenkaarten het betaalbaar voor de supporter te houden. En over de merchandise: we kijken rond bepaalde thema's om kleding te maken die makkelijker betaalbaar is, zoals het rode bekerfinaleshirt dat we samen met de supporters hebben gemaakt." "Misschien dat we nog meer kunnen doen samen met kledingsponsor Puma, waar we in het contract met beperkingen en verplichtingen te maken hebben, maar ook kansen zien in de samenwerking. Wellicht dat we ook bij deze partner nog meer begrip voor de financiële realiteit krijgen en samen een goedkoper alternatief voor fans kunnen bieden", aldus Brands.

Lees meer:
Agenda
za
10/08
PSV
21:00
RKC Waalwijk
zo
18/08
Heracles Almelo
12:15
PSV
za
24/08
Almere City
20:00
PSV
zo
1/09
PSV
16:45
Go Ahead Eagles
za
14/09
PSV
21:00
NEC
Bekijk de hele agenda
Stand
# Team GS DS P
11 NAC Breda 0 0 0
12 NEC 0 0 0
13 PEC Zwolle 0 0 0
14 PSV 0 0 0
15 RKC Waalwijk 0 0 0
16 SC Heerenveen 0 0 0
17 Sparta Rotterdam 0 0 0
Bekijk de hele stand