Luuk de Jong: "Alleen voor die combinatie wilde ik PSV inruilen"

Luuk de Jong viert de titel
Luuk de Jong viert de titel Foto: © Pro Shots

Luuk de Jong werd vorig seizoen kampioen met PSV en besloot de deur in Eindhoven vervolgens (voorlopig) achter zich dicht te trekken. De aanvoerder van de Eindhovenaren wilde nog één keer het avontuur aangaan in het zuiden van Europa.

"Ik had ook eisen en voor mezelf één duidelijke stelregel: al het moois dat ik heb bij PSV, ruil ik alleen in als ergens anders de combinatie van voetbal en gezinsleven klopt", vertelt De Jong in het Algemeen Dagblad. "Ik wilde bijvoorbeeld niet naar Amerika. Er informeerden clubs uit de competitie daar, maar dat heb ik afgehouden."

"Jaren geleden dacht ik erover om in Mexico te spelen. Leek me een geweldig avontuur, maar in die tijd had ik nog geen kinderen. Nu, met twee jongens van 3 en 4 jaar, wil ik niet met mijn gezin aan de andere kant van de wereld zitten en de rest van de familie hier. Acht, negen uur reizen om elkaar te kunnen zien, dat is te veel. Dat zie ik niet als een goede combinatie", aldus De Jong.

Lees meer:
0 reacties