Joey Veerman geadviseerd: "Ik denk niet dat hij daar zou slagen"

Joey Veerman zit op het veld
Joey Veerman zit op het veld Foto: © Pro Shots

Rafael van der Vaart twijfelt of Joey Veerman het zou redden in een buitenlandse competitie. In Studio Voetbal zegt de analist dat de PSV-middenvelder volgens hem het best tot zijn recht komt in Nederland, terwijl trainer Peter Bosz juist denkt dat Veerman wél een stap hogerop kan maken.

"Ik ben mega fan van hem, alleen ik denk dat dat is wat hij nu laat zien", begint Van der Vaart. "Naar welke competitie hij ook gaat: ik denk niet dat hij daar zou slagen. Blijf dan maar in Nederland. PSV is een topclub, dus dan kun je beter hier blijven dan bij Bournemouth of waar dan ook."

Bosz ziet meer mogelijkheden voor Veerman in het buitenland. "Ik denk dat hij wel kan slagen in het buitenland als ze weten wat ze halen. Hij is de beste passer in Nederland." Van der Vaart nuanceert dat vervolgens. "Je moet echt een topclub hebben die om hem heen een team wil bouwen en dat doet geen topclub."

Ook Theo Janssen is positief over de kwaliteiten van Veerman. "Joey is een hele goede speler. Als hij bij een club komt die ook veel aan de bal is, veel lopende spelers heeft en diepgaande buitenspelers, is hij altijd van waarde. Ik zou hem het liefst in Nederland houden, omdat ik van hem geniet. Alleen ik snap dat hij nog een keer naar het buitenland wil."

Veerman stond afgelopen winter nog dicht bij een transfer naar Fenerbahçe, maar die ging uiteindelijk niet door. Bosz benadrukt dat er afspraken zijn gemaakt over de toekomst van de middenvelder. Van der Vaart sluit af met een duidelijke boodschap. "Als je nog geld wilt verdienen, moet je weggaan. Maar als je kijkt naar de kwaliteit, denk ik: wat is dan beter dan PSV?"

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties