Ex-PSV'er niet welkom bij Oranje: "Ik gooide de deur niet dicht"

Ronald Koeman en Marcel Brands, met Frank Arnesen op de achtergrond
Ronald Koeman en Marcel Brands, met Frank Arnesen op de achtergrond Foto: © BSR Agency

Ronald Koeman heeft de deur voor een terugkeer van voormalig PSV-speler Steven Bergwijn in het Nederlands elftal voorlopig gesloten. De bondscoach stelt dat de aanvaller, die dit seizoen indruk maakte in Saudi-Arabië bij Al Ittihad, pas weer in beeld komt onder een nieuwe bondscoach.

Bergwijn vertrok afgelopen zomer van Ajax naar het Midden-Oosten, een stap die bij Koeman in het verkeerde keelgat schoot. "Ik was verrast als eerste. En ik had ten tweede iets anders kunnen reageren", begint hij zondag bij Goedemorgen Eredivisie. "Daar heb ik soms wat problemen mee, om dingen goed in te kleden."

De relatie tussen de twee bekoelde snel na Bergwijns overstap. "Ik vind dat als je 26 jaar oud bent en die stap daarheen maakt, dan is het sportieve minder belangrijk dan het financiële", aldus Koeman. Wel geeft hij toe dat zijn toon destijds wellicht anders had gemoeten: "Maar dat komt op hetzelfde neer."

Volgens Koeman is de situatie nu duidelijk. "Hij moet wachten tot er een nieuwe bondscoach komt. Dan zeg ik toch niks verkeerds? Hij heeft gezegd dat hij niet meer onder mij wil spelen." Op de vraag van Hans Kraay jr. of Bergwijn kan bellen om het uit te praten, is Koeman stellig: "Die deur is dicht tot wanneer hij komt of laat weten hoe of wat. Ik ga hem niet bellen."

Toch volgt Koeman de oud-PSV'er nog altijd. "Ik kijk wel eens beelden. Ik ben voetballiefhebber, dus ik kijk alles." Bergwijn kwam dit seizoen tot elf doelpunten en zes assists in 23 wedstrijden voor Al Ittihad.

Lees meer:
0 reacties