Dumfries blikt terug: "Dat geeft wel aan hoe speciaal ik het vond"

Denzel Dumfries juicht
Denzel Dumfries juicht Foto: © BSR Agency

Denzel Dumfries is al jarenlang vaste waarde in het Nederlands elftal. De voormalig PSV'er kan nog goed herinneren hoe zijn eerste interlandperiode begon. 

Dumfries werd in oktober 2018 voor het eerst opgeroepen voor het Nederlands elftal. "De eerste keer was ik twee uur van tevoren al in de buurt van Zeist met mijn beste vrienden. We waren in de auto aan het wachten, want ik mocht niet te laat komen", vertelt hij aan ESPN. "We stonden ergens in Zeist met de auto te wachten, want je wil ook niet té vroeg komen."

Voor de rechtervleugelverdediger was het heel bijzonder om zich te mogen melden bij het Nederlands elftal. "Dat geeft wel aan hoe speciaal ik het vond en hoe zenuwachtig ik was. Ik kwam natuurlijk best wel laat in de KNVB-cyclus en dat zorgde ervoor dat ik heel veel jongens niet kende en dat het spannend was. Een hele nieuwe ervaring."

Dumfries kwam pas relatief laat over van de amateurs, maar had al snel het gevoel dat hij Oranje zou halen. "Ja, zeker. Dat was gewoon duidelijk, ik ga het Nederlands elftal halen", besluit hij. Inmiddels staat de dertigjarige vleugelverdediger van Inter op 71 interlands.

Doe mee aan het WK-spel van PSVFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van PSVFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties