Brands enthousiast over stadionplannen: "Commercieel weer groeien"

Algemeen directeur Marcel Brands in het Philips Stadion
Algemeen directeur Marcel Brands in het Philips Stadion Foto: © Pro Shots

PSV wil het Philips Stadion gaan verbouwen. Tienduizend stoeltjes erbij in het Eindhovense stadion is realistisch, zo denkt Marcel Brands.

"Ik was heel blij dat het Hypercube-onderzoek uitwees dat we dit op onze huidige locatie zouden kunnen realiseren", geeft de algemeen directeur aan in gesprek met Voetbal International. "We hebben een wachtlijst van tienduizend mensen voor een seizoenkaart en die is voorzichtig samengesteld. Want er zullen mensen zijn die meer dan één kaart willen", verwacht Brands.

Er liggen daarnaast nog meer kansen voor PSV: "We kunnen daarnaast groeien in het aantal vrouwelijke toeschouwers (nu 12 procent) en met een resale-systeem kunnen we de lege plekken in het stadion opvullen." Waar de extra plekken in het Philips Stadion moeten komen? "Ik ben geen bouwkundige en de plannen moeten nog worden uitgewerkt. Maar op de Noord- Oost- en Westtribune kunnen we uitbreiden."

"Of we alle investeringen kunnen terugverdienen, moet ook worden berekend. Duidelijk is wél dat we commercieel weer kunnen groeien door de verbouwing", geeft Brands aan. "We hebben echt groeipotentie, wijst ook het Hypercube-onderzoek uit en ook van de gemeente horen we enthousiaste geluiden. Het Philips Stadion speelt een belangrijke rol in de gebiedsontwikkeling in het centrum van Eindhoven. Maar de volgende stap is nu dat uitgebreide analyses van de experts worden gemaakt", klinkt het.

Lees meer:
0 reacties