Bram van Polen geniet van teruggekeerde PSV'er: "Dat was heel zwak"

Bram van Polen
Bram van Polen Foto: © BSR Agency

Bram van Polen is blij dat PSV weer kan beschikken over Sergiño Dest. De oud-speler van PEC Zwolle ziet dat de teruggekeerde Dest vrij snel zijn oude niveau aantikte bij zijn rentree tegen SC Heerenveen. Al zagen niet alle verdedigers er goed uit tegen de Friezen.

"Olivier Boscagli is het helemaal kwijt, hè?", vraagt Hans Kraay junior in de uitzending van Goedemorgen Eredivisie. "Die stapt te pas en te onpas in", reageert Bram van Polen. De voormalig verdediger van PEC Zwolle is dus niet al te enthousiast over de Monegask van PSV, maar is wel blij dat Sergiño Dest weer terug is bij de Eindhovenaren.

"Hij loopt eerst mee met een dieplopende man. Dan kun je niet zomaar stappen, dan moet je gewoon mee. Dat kan Dest wel echt toevoegen aan dit PSV, want dat was een heel zwak punt bij Ledezma, Boscagli en Malacia. Dat zag je bij hem meteen wel weer en daar werd ik wel heel gelukkig van. Herkennen wanneer de diepte eruit moet. Dat is mooi om te zien."

"Malacia is er lang uitgeweest en daar miste ik het echt bij. Maar bij Dest leek het meteen weer terug te zijn", aldus Van Polen. Kraay gaat in op de positie van Dest. "Alle PSV-fans denken dat de linksback terug is, maar hij is een rechtspoot op links. Hij moet gewoon rechtsback gaan spelen."

"Mauro Júnior doet het fantastisch als linksback en is zo populair als het maar zijn kan onder de PSV-supporters. Zet Dest rechtsback. Dan heb je gelijk een heel groot probleem opgelost, zowel in balbezit als in balverlies. Ledezma valt niks te verwijten, maar Dest is drie klassen beter", besluit Kraay het onderwerp.

Lees meer:
0 reacties