Bosz ziet PSV in moeilijke fase verkeren: "Daar is een reden voor"

Peter Bosz op de persconferentie
Peter Bosz op de persconferentie Foto: © BSR Agency

PSV zit in een moeilijke fase, erkent trainer Peter Bosz na de 3-1 nederlaag op bezoek bij PEC Zwolle. Bosz zag in Zwolle nog wel punten waar hij mee verder kan, zo gaf hij na afloop aan.

"We krijgen best vaak in beginfases doelpunten tegen en dan moet je weer er achteraan. Dat moet beter. Zoals een heleboel andere dingen ook beter moeten", reageerde Bosz na het laatste fluitsignaal voor de camera van ESPN. "We zitten in een moeilijke fase, dat is duidelijk."

De oefenmeester gaat verder: "We winnen moeizaam van Excelsior, tegen AZ speelden we een slechte eerste helft, maar komen we nog terug. We kwamen nu weer moeizaam aan het voetballen en deze fase moeten we zo snel mogelijk gaan omdraaien. Het is mat, niet met het mes tussen de tanden. En zo kunnen we wel doorgaan. Maar daar is een reden voor", meent Bosz.

Hij weet dat geen enkele speler er met de pet naar gooit op het veld. "Niemand gaat het veld op om er met de pet naar te gooien of denkt dat gaan we wel even doen. Na zo'n derde wedstrijd op rij kan het wel in de koppies gaan zitten en dat moet er snel uit. Je mag fouten maken van mij, maar je moet wel laten zien dat je het initiatief wil nemen."

Bosz zag in Zwolle ook 'lichtpuntjes. "Perisic was wat mij betreft de beste speler. Hét lichtpuntje mag dinsdagavond alleen niet spelen." De Kroaat is namelijk niet ingeschreven voor de Champions League.

Doe mee aan het WK-spel van PSVFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van PSVFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties