Boscagli looft oud-PSV-trainer: "Iedereen kreeg een eerlijke kans"

Olivier Boscagli in gesprek met Peter Bosz
Olivier Boscagli in gesprek met Peter Bosz Foto: © Pro Shots

Olivier Boscagli is bezig aan zijn zesde seizoen bij PSV. In die zes jaar maakte hij vijf trainers mee. Onder Roger Schmidt pakte de verdediger écht zijn kans, zo blikt hij terug in het Eindhovens Dagblad.

"Een geweldige man", zo omschrijft Boscagli Schmidt. "Op het moment dat hij wegging bij PSV, vertelde hij me dat ik hem altijd kan bellen. Wat er ook gebeurt in mijn leven. Is nog niet nodig geweest, maar ik sla het wel op", geeft de Monegask aan. "

"Onder Roger kreeg iedereen een eerlijke kans, vanaf de start", zo weet hij nog. "Hij vroeg alle spelers waar ze wilden staan en beloofde dat de beste man zou spelen. Daar heb ik mijn kans gepakt, ook omdat zijn manier van voetballen me aansprak. Uitgaan van balbezit en op de helft van de tegenstander spelen, iets wat Peter Bosz nu ook wil", merkt Boscagli.

Doe mee aan het WK-spel van PSVFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van PSVFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties