Been licht PSV'er uit: "Ik had dat in het begin niet verwacht"

Mario Been
Mario Been Foto: © BSR Agency

Danny Koevermans vindt de rode kaart voor Ryan Flamingo een belachelijke beslissing van de scheidsrechter. De PSV'er werd dinsdagavond na rust van het veld gestuurd tegen Rode Ster Belgrado (2-3). 

Flamingo maakte een lichte overtreding op een speler van Rode Ster, maar de scheidsrechter en VAR vonden dat er sprake was van een doorgebroken speler. "Ik vind het echt verschrikkelijk. Ik kan er niet in meegaan", reageert een kritische Koevermans in Voetbalpraat van ESPN. "Hij raakt hem heel lichtjes en dan vindt men dat een doelrijke kans. Anders zou het geel zijn geweest."

Mario Been vond dat PSV het slimmer had moeten aanpakken na de ruime voorsprong. "Dat je zo openstaat. Dat vind ik een klein beetje Nederlands. Je moet wat meer mensen achter de bal houden", stelt de analist, die lyrisch is over Flamingo. "In het begin had ik niet verwacht dat hij zo bepalend zou zijn voor PSV. Hij laat zien dat hij moeiteloos meekan, heeft de goede snelheid en ziet het spel goed."

Lees meer:
0 reacties