Bart van Rooij: "PSV mag zich melden, dat is zeker een optie"

Bart van Rooij
Bart van Rooij Foto: © MTB-Photo

Bart van Rooij zou wel open staan voor een eventuele transfer naar PSV. De vleugelverdediger maakt een ijzersterk seizoen door bij FC Twente, al kon hij afgelopen winter nog vertrekken naar de Premier League. Wolverhampton Wanderers was nadrukkelijk geïnteresseerd.

"Ik weet dat er nog weleens contact is geweest tussen mijn partij en een delegatie van Wolves", vertelt Van Rooij in Voetbal International. "Maar ik weet ook dat ze niet hetzelfde budget hebben als in de winter. Toen hadden ze net Strand Larsen verkocht. Wat ze toen voor me over hadden, gaan ze niet betalen in hun huidige situatie. Maar wie weet. Er is op dit moment niks concreet voor mij, maar ik ga ervan uit dat SEG (makelaarskantoor, red.) achter de schermen druk bezig is met inventariseren."

De vleugelverdediger van FC Twente is niet de enige speler uit de achterhoede van de Tukkers die gelinkt wordt aan een transfer. Ruud Nijstad en Mats Rots zouden in beeld zijn bij PSV en ook Van Rooij zou een dergelijke stap wel zien zitten. PSV moet hoogstwaarschijnlijk op zoek naar een vervanger van Sergiño Dest. "Zou voor mij zeker een optie zijn", reageert Van Rooij.

"Ik sta open voor het buitenland, een andere competitie. Maar spelen bij de kampioen van Nederland, ervaring opdoen in de Champions League; ook heel interessant. Alleen niet aan de orde nu", lacht de voetballer. "Maar PSV mag zich melden."

Afgelopen zondag waren de Eindhovenaren nog de tegenstander van FC Twente. De Tukkers verzekerden zich in het Philips Stadion van Europees voetbal, ondanks de 5-1 nederlaag. "Ik vind dat we qua veldspel eigenlijk tweede hadden moeten worden. Zoiets zou ik normaal niet snel zeggen, maar het is wel wat ik denk. We hebben zoveel punten onnodig laten liggen. Als je ons complete spel dit seizoen bekijkt, van aanvallen tot verdedigen, dan vind ik ons na PSV de beste ploeg van Nederland", aldus Van Rooij.

Lees meer:
0 reacties