Amazon voorbeeld voor PSV: ''Wij zien dat het goed werkt''

Stel, je zoekt via de website van PSV naar casual kleding. Je koopt echter niets en de volgende keer dat je op de website van PSV kijkt, zie je precies diezelfde casual kleding als die jij eerder hebt bekeken. Het is het resultaat van zogenoemde recommendation engine. 

Joeri Verbossen is Marketing Intelligence Coördinator bij PSV. "Amazon is groot geworden met dit model en ook wij zien dat het goed werkt", aldus Verbossen bij SportNext. "Als iemand meer dan twee keer per maand op onze site berichten over PSV Vrouwen leest, komt die persoon terecht in een ‘bakje’ met andere personen die interesse tonen in PSV Vrouwen. De volgende keer dat deze fan onze site bezoekt, krijgt hij of zij andere banners te zien. Banners die een link hebben met onze vrouwentak."

Doordat de database van PSV zó groot is, ligt er veel potentie. "Zo is de samenwerking tussen PSV en energiedirect.nl heel succesvol geweest, mede omdat ze met behulp van onze database campagnes hebben kunnen voeren. Als PSV bevinden we ons ook in een luxepositie, omdat mensen een positief gevoel bij ons hebben. Daarom zijn ze sneller geneigd een profiel aan te maken en informatie met ons te delen. En dat helpt ons weer relevanter en persoonlijk te communiceren naar onze achterban."

Lees meer: