Brands: ''Als Feyenoord zondag wint, wint Ajax hem dit jaar alweer niet''

12 mei 2017 om 13:20 | Bron: Omroep Brabant Brands: ''Als Feyenoord zondag wint, wint Ajax hem dit jaar alweer niet''

PSV heeft een uitermate teleurstellend seizoen achter de rug, maar technisch directeur Marcel Brands is niet van plan om een pas op de plaats te maken met de club uit Eindhoven. De bestuurder wil volgend jaar 'gewoon' weer voor het hoogst haalbare gaan. 

"De ambitie is om, zoals elk jaar bij PSV, weer mee te strijden om het kampioenschap", vertelt hij voor de camera van Omroep Brabant. "Dat is de doelstelling afgelopen jaren geweest en dat is twee keer gelukt, maar dat is dit jaar niet gelukt. Ik denk dat het dit jaar niet zozeer heeft gelegen aan het feit dat de selectie niet sterk genoeg was. Maar de mogelijkheden die PSV heeft, zijn anders dan die van de concurrenten", benadrukt Brands.

"Wij kunnen geen transfersom van tien miljoen uitgeven, dat zal nu niet kunnen en dat zal volgend jaar ook niet kunnen", stelt hij. "Maar als er iets vertrekt, dan zullen wij absoluut proberen om goed te investeren en we zullen een aantal jonge jongens uit onze jeugd laten doorstromen. Het belangrijkste is dat er volgend jaar weer een winnend team staat, daar zal ik alles aan doen. En of ik voor de camera staat of iemand anders, dat zullen we dan wel zien", aldus Brands. 

De bestuurder wil zich niet spiegelen met Ajax, dat op dit moment nog in de race is voor twee prijzen. "Ik vind dat je niet te veel naar Ajax moet kijken. Zij hebben de titel ook twee jaar niet kunnen winnen en als Feyenoord zondag wint, winnen ze hem dit jaar alweer niet", legt hij uit. "Ze hebben nu succes in de Europa League, maar als dat er niet was was het ook een mislukt seizoen. Wij weten dat onze clubkas anders is dan die van Ajax, maar dat wil niet zeggen dat we met PSV geen kampioen kunnen worden", besluit Brands optimistisch. 

Overzicht

Reacties (18)

     

    Je plaatst dit bericht als gast. Registreer of login voor meer mogelijkheden.

  • Avatar
    Gast - 12 mei 2017 om 17:40

    "als dat er niet was was het ook een mislukt seizoen", ja zo lust ik er nog wel een paar!

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 15:35

    Beetje zuur

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 15:36

    Koffers pakken en weg wezen Brand. Met al die CL miljoenen heb je niets gedaan en dan iets over Ajax DURVEN zeggen...

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 15:46

    Sjonge jonge wat een stakker!!!! Afgeven op een ander terwijl je TEAM zelf niet maar dan ook niets presteerd!!!!! Als Ajax de landstitel niet wint......Ajax SPEELT in ieder geval OM de titel.Als Ajax de EL finale niet wint...... Ajax STAAT In ieder geval in de FINALE!!! Waar staan de lampies en voor welke prijs mogen de lampies spelen???

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 16:03

    Kansloze reactie, je hoort vd Sar toch ook niks over psv zeggen?

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 16:53

    Stakker

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 17:12

    Piep, piep, hallo!

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 17:19

    Wat een zielige man....triest!!!

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 17:24

    Oeiii Brands...

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 17:46

    Wat een mafkees

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 18:03

    De aandacht afleiden van z'n eigen falen.....
    En dat met in theorie de beste selectie van Nederland
    Kijk eens in de spiegel

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 18:34

    Wat een droeftoeter........In de optiek van de vlees geworden BOBO zijn er elk seizoen dus maar (max.) 2 ploegen die een goed of geslaagd seizoen draaien......Als je geen tastbare prijs wint heb je dus gefaald......Brands heeft dus een groot deel van z'n carrière ondermaats gepresteerd.

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 19:49

    Gefaald big time !! Met je Gooische kut kop

  • Avatar
    dingkel - 13 mei 2017 om 20:07

    als PSVer heb je echt gefaald en nu Ajax de schuld geven , had je miljoenen maar beter moeten besteden en de PSV jeugd er eerder bij moeten halen zoals Ajax dan had het beter gegaan .
    Ik kan wel huilen bij dit beleid SORRY ga volgend seizoen maar naar EINDHOVEN kijken.

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 22:07

    Als als als, als mijn tante een piemel had gehad was het m'n oom geweest. Wat een domme opmerking.

  • Avatar
    Gast - 13 mei 2017 om 22:55

    Iets meer naar PSV kijken en dáár op richten ipv benoemen dat Ajax hem weer niet wint. Dát is de oorzaak van falen van PSV

  • Avatar
    Gast - 14 mei 2017 om 01:06

    Zonder EL mislukt seizoen van Ajax, de meeste punten die ze verloren waren na een doordeweekse EL wedstrijd, Dan was Ajax hoogstwaarschijnlijk kampioen geworden.

  • Avatar
    Gast - 14 mei 2017 om 02:42

    Sneu en gewoon dom gelul. Alles om maar weg te kijken van het eigen functioneren. Alsof Ajax niet continue eigen jeugt op brengt. Ajax speelt overal nog voor met nog maar 2 wedstrijden in het seizoen. Winnen of verliezen in die laatste twee, dit seizoen is geslaagt op bijna alle fronten. "Dan staan ze WEER met niks.." De angst voor volgend seizoen is voelbaar.

Nieuwe media